I'm back!!

Fem länder i Västeuropa

10 Juni 08 - 16 Juni 08

Innan jag åkte skrev jag vilka länder jag skulle åka till, men men.

10 Juni -08
Jag och några av mina släktingar åkte till Frankfurt med flyg. Vi kom fram dit och checkade in på hotellet. Vi gick sedan runt på stan och títtade på olika ganska kända byggnader, m.m.
Eftersom vi skulle med en turistbuss ganska tidigt på morgonen dagen efter, gick vi inte så jätte länge. Men vi var bland annat i "Gamla Stan".
11 Juni -08
8.30 skulle vi vänta på bussen vid Frankfurt Hauptbahnhof (Main Train Station), och det var då resan började. Vi åkte till Trier, som ligger i Tyskland men nära Luxemburg. Efter ett kort besök i den lilla staden åkte vi till Luxemburg.
12 Juni -08
I Frankrike var vi i Paris(där jag redan har varit). När vi var i Paris besökte vi bland annat Eiffeltornet och Louvre.
13 Juni -08
Andra dagen i Paris besökte vi bland annat Versailles och Triumfbågen. Vi var även i "gallerian" Lafayette.
14 Juni -08
Tidigt på morgonen for vi till Belgiens huvudstad - Bryssel. Där vi besökte en känd staty som typ kissade, sen fick vi pröva på belgisk choklad (mums!) (Guidens familj hade öppnat nån chokladbutik och det var därför som vi fick smaka ;D), m.m.
Sen så åkte vi till Holland. Vi hann inte göra mkt, då det började bli sent, därför åkte vi direkt till hotellet.
15 Juni -08
Denna dag åkte vi till en butik: COSTER Diamonds. Där vi fick se på diamanter och kristaller,m.m. Vi fick också tid till att köpa grejer om vi hade lust.
Sedan åkte vi runt i staden med båt, och det var väldigt fint. Vi fick senare smaka holländsk ost och se när människorna gjorde träskor.
På eftermiddagen var det dags att åka mot Köln, där vi skulle släppa av dem som inte skulle fortsätta till Frankfurt. Sedan så åkte vi mot Frankfurt. Där gick vi av och tog farväl av människorna som vi hade umgåtts med i 5 dagar. Vi kom fram till Frankfurt Hauptbahnhof, och checkade in på vårt hotell.
16 Juni -08
Eftersom vi skulle ta tunnelbanan klockan 16.30 gick vi runt i Frankfurt. Sen så blev det avresa hemåt! Vi kom hem ungefär vid midnatt, kanske lite senare...

Jaa, vi hade väldigt kul. Bara synd att det var lite stressigt och det slösades en hel del tid. :S Vi åt och sov oregelbundet, var väldigt hungrig xD ( Ska jag säga som äter väldigt ofta (a) ) Men men, kul var det i alla fall! Alltid kul att besöka flera länder ;P

(Lägger upp några bilder från resan senare ;D)

Sitter och kollar (lite passivt) på fotbollsmatchen : Sverige vs. Ryssland: 0-2 (just nu)