Nu vet jag, hur man lägger upp en kalender på bloggen!

Inte så svårt faktiskt!
Free Blog Content kan man hitta olika kalendrar, välj vilken du själv vill ha! :)
Annars kan man säkert googla ;)

1. Du väljer ut en kalender.
2. När du har valt vilken du vill ha, kopierar du HTML-koden. (På Free Blog Content står koden under bilden på kalendern).
3. Nu är det dags att klistra in koden.


Om du vill ha kalendern under din profilbild, klistrar du in koden där jag har markerat.

Du skriver (innan du klistrar in koden) : <div id="calender"> ,och som vanligt så avslutar man med: </div>.

<!-- FREE-BLOG-CONTENT.com -->
<br><center><iframe src="http://www.free-blog-content.com/Calendars/calendar0016.htm" width="166" height="312"
marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="no" scrolling=no allowtransparency="true"></iframe></center>
<center><a style="font-size: 3mm" href="http://www.free-blog-content.com/">Free Blog Calendar</a></center></br>

4. Sedan borde det fungera!
Hoppas att ni förstår!

OBS! Själv förstår jag inte hur jag ska ta bort den, så om ni inte vill ha den för evigt, kan ni kanske hitta andra kalendrar... Eller så kan ni gå in på: designadinblogg.se .

Kommentarer

Postat av: Terese

2008-06-29 @ 16:20:19

Alltså för mig tog det ett tag innan den kom dit! (;

Postat av: Louise

2008-06-29 @ 16:21:41

Sv: hehe, okej :)

men om du har tagit bort texten i stilmallen eller vad det var, så testa att uppdatera sidan :) kanske funkar, annars så vet jag inte :/

kram

Postat av: Terese

2008-06-29 @ 16:27:49

Haha, okej! det är bra! (;

Postat av: Terese

2008-06-29 @ 16:31:08

Ska inte ut eller så, det är ju match ikväll! XD Dudå? <3

Postat av: Louise

2008-06-29 @ 16:50:06

Sv: hehe, ja:)



jag ska inte göra mkt, durå? :)

kram

Postat av: Catherine

2008-07-01 @ 16:14:40

taack för tipset:) Karin <3

Postat av: Vivi

2008-08-18 @ 19:34:05

okej


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback