Klassresan -09 :D


En oförglömlig resa: 26-27 maj -09

Vilka minnen jag kommer att få med mig när klassen skiljs åt... :) Känns lite sorgligt, vi verkar ha kommit varandra närmare nu!
Vi åkte till Boda Borg i Oxelösund igår, på morgonen. Där delades vi in i lag och jag hamnade i ett lag med bara killar. Det fanns 20 banor och de var rätt kluriga, haha... Men men det var väldigt kul även om alla lag delades upp och alla hjälpte varandra :D Hm, tänkte aldrig på att jag skulle få träningsvärk... (haha "klen" som jag är...!) Märkte inte det förrän E började prata om det imorse!

Efter flera timmars slit åkte vi "minibuss" till campingen. Vi fick bo i ett tält, som typ var indelat i två och med massa "våningssängar" eller vad man ska säga :P En del bytte om och hoppade i vattnet, men vi skulle äta middag först. Efter middagen var det hopp i vattnet!! Hm, just vid den tidpunkten gillade jag inte C, eftersom han puttade i mig i det sjukt kalla vattnet!! Men men, borde väl egentligen tacka honom... Skulle nog inte ha kommit i vattnet annars ;) Tack gode Gud att bastun finns!!! Sprang in i bastun och värmde mig, skönt! :) Det blev lite livligt där inne :P Hoppade i vattnet 3-4 gånger, simmade in 1 gång, men inte särskilt långt... Ju senare jag tänkte hoppa i, desto kallare blev det.. Menmen, synd att inte alla hoppade i!!

När jag blev torr och hade bytt om spelade jag fotboll med människorna och vår kära lärare var med! Skitkul :) Därefter hade de fixat hamburgare o läsk, så vi satt och pratade och åt. Det spelades kort och grejer...
Vid 23-tiden gjorde vi upp eld och hade en mysig brasa! 30 elever och 2 vuxna stod runtomkring den, trevligt trevligt! Men de vuxna drog efter ett tag och det var bara vi kvar... Solen hade redan gått ner och det började bli lite mörkt, men vi såg vattnet och allt... Det blev väldigt mysigt när alla la sig på varandra lite här o var, använde varandra som kuddar o så :D Det var tur att vi hade filtar, även om de var lite smutsiga :) Några gick med på att stanna uppe så länge som möjligt, och jag var en av dem, haha... Jaa, folk gick tillbaka till tältet allteftersom, men vi hade det jättemysigt och trevligt! Nånting jag inte kommer att glömma!! :) Dock gick tiden...lite långsamt... Frågade vad klockan var typ hela tiden... Eller iaf när den var typ 2 eller 3... Sen så tror jag att det var nångång mellan 3-4 som solen gick upp! Fint :)
Det var bra att vi hade en brasa som kunde värma oss :) Till slut var vi inte så jättemånga kvar, vid 6.30-tiden var vi inte ens 10 pers och eftersom brasan släcktes av någon blev det väldigt kallt och vi fick skaka bort all smuts från filtarna, gick inte så jättebra... men men, sen så lade vi oss i tältet. Jag sov inte mycket, var lite lat och orkade inte byta om... och då ville jag inte sova i min sovsäck, lite ofräscht och så... Då fick jag frysa istället... Även om jag hade en filt så var det väldigt kallt!! Det blåste så mycket, så jag väcktes hela tiden :( Gick upp runt 8... kunde inte sova mer... Då är det väl kanske dags för mig att sova snart...
Var uppe i 24 h från igår till imorse!! Tror inte att jag har varit det tidigare... men men, det började bli jobbigt.. och nu känner jag verkligen att jag behöver sova och vila ut!!  Lite jobbigt med träningsvärk, heheh :P

Men Gud, det här var otroligt roligt, mysigt och oförglömligt! Vi kanske kan göra nåt liknande en gång till, eller??? Bara 2 veckor kvar till sommarlovet... då skiljs vi åt... efter 3 år!! Vi kanske ska ha nån "class-reunion"...eller vad det kallas, haha.

Vi ska väl till Brunnsviken på fredag, tror jag att vi bestämde imorse (vid midnatt???)... Kanske blir som förra året?? :)

Vår klass... vi har massa minnen som vi borde spara! Fina och goda minnen, det är vad man bör minnas ;) Känns.... konstigt och lite sorgligt att behöva skiljas åt... Känns för annorlunda!!

Aja, ska nog lägga mig snart...!! God natt!


Kommentarer


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0