080823 - Vad är det för fel på mitt ursprung? :s

Idag är det syrrans kompis födelsedag, grattis grattis!

Efter kinesiska skolan, var jag hemma en stund, åt lunch och sen så åkte jag & mamma hem till moster för att lämna mina kusiner, efter det åkte vi till mosters kolonilott.
 Där vi sen såg en gammal dagisfröken. Jag kommer inte ihåg hennes namn men på nåt vis så kände jag igen hennes ansikte. Men det är väl egentligen inte så konstigt, har ju haft flera olika dagisfröknar.

Ok, nu ska jag berätta en liten grej om mig:
Som liten var jag mobbad för mitt ursprung, tänk er: redan på dagis börjar man reta barn från KinaVad har de för anledning? Varför just oss!? Vad har jag / vi gjort mot dem?

Alltså ni kanske tror att det har tagit slut...Men liksom där har ni fel! Än idag får man ignorera människor som verkar ha något emot mitt ursprung. T.ex. i korridorerna, sånna där fotbollskillar som tror sig vara överlägsna... Wow....
Men jag hade tur som hamnade i en bra klass :)

Hehhe nu låter jag säkert som en tjurig tjej, men det är bara det att jag har levt så här hela livet (hittills då..) men jag är bara såå trött på det. 

Varför kan man inte bara acceptera folk, vilket ursprung de nu än har?
 Vad kan man göra för att förhindra detta?
Jag vill kunna göra något, jag är ju som sagt trött på detta!

Kommentarer

Postat av: belluut

2008-08-23 @ 23:34:12

kopiera mitt

Postat av: Roz

2008-08-24 @ 13:07:59

Det du kan göra är ju visa att du är stolt kines. Alla folkslag blir mobbade, men man måste visa att man är stolt. Och många barn blir mobbade i dagis osv, men visa att du är stolt, för om du är det så tar du inte åt dig. (: <3


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback