Första skoldagen :)

Kunde inte somna i natt... :S Sov väldigt dåligt,men var tvungen att gå upp kl8. Vid 9.10-tiden gick jag och syrran hemifrån... Hon började på KTH idag och jag började på Kungsholmens Gymnasium :P

Det var faktiskt kul att börja skolan, träffa nya personer och allt :) Inte varje dag sånt händer ;)
Men det var jättekonstigt imorse, jag var väldigt väldigt nervös! Jag fick så ont i magen på tunnelbanan! (Brukar inte direkt hända mig :s) När jag kom fram såg jag på klasslistan att jag inte kände en enda person i min klass...
Sen så gick jag till Aulan och där träffade jag på L, men hon kom in i den andra "naturnatur-klassen"... Efter att rektorn och Elevkåren hade pratat klart så gick vi till klassrummen med våra mentorer. Jaa, vad ska jag säga... Mentorerna och klasskamraterna var väldigt trevliga och de flesta var schyssta :) Det är fett nice att iaf ena mentorn är rätt skön som skojar och så! Vill inte att allt ska vara på liv o död... :P fast den andra mentorn var typ nästan lika skön :) haha :P
Vi hade ganska trevligt, fick massa information, fick en exklusiv guidetur runt i skolan, lekte nån "namnlek" (för att lära sig namnen på alla), delades in i grupper och lärde känna varandra, sen så fick vi berätta för alla vad vi fick lära oss :) Så vi hade det trevligt och på torsdag åker vi iväg... Vi ska ägna 24h nånstans för att lära känna varandra, både lärare och elever! Dessutom så ska vi åka med 3 andra klasser, så det ska bli nice.

Imorgon börjar jag 9 och efter lunch ska vi ha lektioner enligt schemat dvs. naturkunskap, klasstid och svenska. Svenska är med vår mentor :P

Det berättades om karneval och insparksfest idag, karnevalen har jag hört talas om (syrran gick ju på KG) och det är den 3 september tror jag. Insparksfesten är iaf 8:e :)

Aja, nu ska jag gå!

Ha det bra


Kommentarer


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0