Baka

en liten kaka!

Idag var jag hemma hos Linn och bakade en apelsin- och mandelkaka :) Den ska alla i vår spanskagrupp få smaka imorgon :)
Jaa, ingen nyhet att jag är dålig på att baka, men jag lyckades hjälpa till med en hel del grejer (a) Medan kakan/kakorna stod i ugnen satt jag i Linns "Harry Potter-vrå" och surfade på internet. Vi ska nämligen ha team debate på fredag så jag och linn skrev lite för att förbereda oss :)

Seeen, så var smarta jag så smart att jag stod och väntade på bussen när jag egentligen kunde ta tunnelbanan. Meeen eftersom jag inte orkade byta tunnelbana, väntade jag ute i kylan i 5 minuter och mer... för dumma bussen var sen (i should have known better ofc). Smsade syrran och mötte upp henne, hon hade köpt goooood choklad :D Det fick mig på bättre humör, ofc ;) Om du inte visste om det så gillar jag musik, choklad och jordgubbar :) och mycket mer ;P

När vi gick ut från tunnelbanestationen bestämde vi oss för att tjocka ännu mer och köpte glass :) Magnum Temptation, mandel och kola. Kan sammanfatta med ett ord: mums
Jag vet, jag är tjock!!! Tänkte börja simma och spela volleyboll varje vecka. Det gick ju bra med volleybollen, tills de gigantiska läxhögarna kom till... men jag har bestämt mig för att simma och spela badminton på lovet :) skulle vilja spela tennis, men ingen vill typ spela med mig...

Hm, sen så när jag kom hem åt jag middag och försökte skriva svenskan. Duschade för att ta en paus och sen så chillade jag lite framför tvn, var ju Desperate Housewives :) tihi

Sen dess har jag skrivit klart svenskan och skickat in den. Chattat lite med kompisar och så.

Oj då, nu blev det sent!!! Måste ju läsa det superroliga avsnittet om enzymer :)

hehe, vet inte varför jag blev på så gott humör, kanske lättnad över att jag har lämnat in svenskan och att den inte blev så superdålig? No idea. Eller kanske av nån annan anledning... tihi :)

Puss o kram


Kommentarer


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0